امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:کنکور93, :: 12:56 ::  نويسنده : امیرحسین

روش هاي مطالعه ترموديناميک:

مبحث ترموديناميک از مباحث درس فيزيک مي باشد که مختص دانش آموزان رشته رياضي است. اين مبحث در فيزيک سال سوم رياضي ارائه شده است نکات زير درباره مطالعه اين مبحث قابل ذکر است:

1-   قبل از هر چيز قرارداد هاي مربوط به دستگاه و محيط که براي تشخيص علامت کار يا گرما به کار مي رود را خوب بررسي کنيد .در کل اين مبحث به اين تعاريف احتياج داريد و علامت آن ها بسيار مهم است.

2-   در صورت سوال اگر نموداري ارائه شده است حتما دقت کنيد که هر دو محور مربوط به چه متغيري است(دما،‌فشار،‌حجم)‌. واحد هاي آن را به واحد استاندارد تبديل کنيد(کلوين،‌پاسکال،‌مکعب)

3-   از نمودار هاي هم دما در تشخيص کم يا زياد بودن دما ،‌مقايسه مقدار کار و گرما مي توانيد کمک بگيريد.

4-   علامت کار و گرما همواره مخالف يکديگر نيستند کار و گرما در مواردي مي توانند هر دو مثبت و يا هر دو منفي باشند.(اشتباه متداول دانش آموزان است)

5-   در بدست آوردن ضريب عملکرد يخچال يا پارامترهاي ديگر در مسائل مربوط به آن بايد دستگاه و محيط را به خوبي بشناسيم. کار توسط موتور يخچال( محيط) انجام مي شود. ماده کاري (دستگاه) گرماي Qc‌ را از يخچال مي گيرد و گرماي QH‌ را به محيط بيرون مي دهد.

6-   ضريب عملکرد يکا ندارد.

7-   در بدست آوردن بازده ماشين گرمايي و يا ضريب عملکرد يخچال به منطقي بودن اعداد آنها توجه کنيد. در صورت استاندارد بودن سوال ضريب عملکرد يخچال بايد عددي بين 2 تا 8 و بازده ماشين گرمايي بين 0.25 تا 0.55 باشد.





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3421
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 10883
بازدید ماه : 17529
بازدید کل : 193641
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1