امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب: ايمان , ودعا , شفا , بخش, :: 11:57 ::  نويسنده : امیرحسین

متخصصان پزشكي مي‌گويند: دعا و نيايش در روند بهبود بيماران و حتي كار پزشكان تاثير مثبت دارد.
به گفته آنان، همراهان بيمار نيز مي‌توانند از طريق دعا و راز و نياز با پروردگار ، به شيوه‌اي غير مستقيم بيماري را درمان و مهار كنند.
اين متخصصان عقيده دارند: وجود اين اعتقاد در فرد بيمار كه در رويارويي با دشواريها تنها نيست،او را عليه انزواي روانشناختي و خودباختگي كه ممكن است بيمار را از پاي درآورد، ايمن مي‌سازد.

دكتر '' ناهيد فراست '' روانشناس در اين‌باره گفت:دعا و نيايش‌هاي پي‌درپي به بهبود تپش قلب و تنفس بيمار كمك مي‌كند و موجب التيام روحي و رواني او مي‌شود.
وي روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا در اصفهان افزود: انجام دادن فرائض ديني، دعا و اعمال روحاني باعث پائين آمدن فشار خون و از بين رفتن فشارهاي عصبي بيمار و حتي لطمات روحي همراهان بيمار مي‌شود.
وي با اشاره به ارتباط تن ( فيزيولوژي بدن) با دعا گفت: ‪ ۶۰‬تا ‪ ۹۰‬درصد بيماراني كه به پزشك مراجعه مي‌كنند گرفتار امراض ناشي از فشار رواني، خون ، بيخوابي و بيماري‌هاي قلبي هستند.
وي افزود: فشار رواني دستگاه ايمني بدن را وادار مي‌سازد كه عامل التهاب را توليد كند كه‌اين امر احتمال ابتلا به امراضي مانند عفونت‌هاي مزمن، مرض قند، سرطان و بيماري‌هاي قلب و عروقي را افزايش مي‌دهد.
وي اضافه كرد: خواندن روزانه دعا و ذكر، باعث تامل دروني شخص مي‌شود كه اين مساله از تاثير و ترشح هورمونهائي مانند '' آدرنالين'' مي‌كاهد.
دكتر''محمد گوهري '' جراح قلب نيز در اين‌باره گفت: اين يك حقيقت است كه اشخاص با ايمان و اهل دعا به‌خاطر ايمان قوي خود بهتر مي‌توانند با تنش‌هاي موجود در بدن و يا خطراتي كه قلب را تهديد مي‌كند، به مقابله برخيزند.
وي گفت: در اعمال مختلف جراحي ديده شده كه سيستم خون رساني،نبض و ضربان قلب بيماران مومن از نظم و تميزي خاصي برخوردار است.
وي اضافه كرد:كودكان هم از اين امر مستثنا نيستند و در طول مدت درمان و بستري به خواندن دعا و شركت در نماز جماعت، علاقه بيشتري نشان مي‌دهند.
وي با اشاره به اينكه ايمان بيمار و دعاي همراهانش حتي در اطمينان قلبي پزشك معالج در هنگام درمان نيز تاثيرگذار است،افزود:ما هر ساله شاهد اين هستيم كه در ماه‌هاي ''رمضان ''، ''محرم ''و''صفر''، بيماران از نظر روحي، رواني و درماني به‌خاطر خواندن دعا در مقايسه با ماههاي ديگر در وضعيت مطلوبتري قرار دارند





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3707
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 11169
بازدید ماه : 17815
بازدید کل : 193927
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1