رشته رياضي- مبحث خط و صفحه -هندسه تحليلي
 
امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:کنکور93, :: 13:5 ::  نويسنده : امیرحسین

کلکسيون روش هاي مطالعه درس هندسه تحليلي  درمبحث خط و صفحه:

دوستان عزيز رياضي و فيزيک

دانش آموزان عزيز ياد گرفتن اين مبحث در هندسه تحليلي خيلي ساده است . با تمرين و حل کردن سوال هاي تشريحي و تست هاي زياد تمام مطالب و نکات آنرا ياد خواهيد گرفت و به سوالات آزمون به راحتي پاسخ خواهيد داد.

1-   براي تسلط کامل به مباحث اين بخش بايد ضرب داخلي و خارجي بردار و نکات مربوط به آن را کامل يادگرفته باشيد.

2-   تجسم ذهني خود را نه تنها در اين مبحث بلکه در تمام مباحث هندسه تحليلي تقويت کنيد. سعي کنيد خط و صفحه و موقيت اين دو را نسبت به هم در فضا براي خود تجسم کنيد. قبل از دست به کار شدن براي حل کردن سوال، شرايط آنرا در ذهن خود تجسم کنيد. قطعا در حل مسائل کمک زيادي به شما خواهد کرد.

از وسايلي مثل مداد و کاغذ به عنوان خط و صفحه در اين زمينه استفاده کنيد.

3-   چندين روش براي بدست آوردن وضعيت نسبي خط و صفحه(تنافر، ‌تقاطع)‌ وجود دارد. از نظر کارايي و زمان حل با اين روش ها تقريبا يکسان هستند. در ابتداي يادگيري از همه روش ها استفاده کنيد اما در ادامه يک روش را انتخاب کنيد و هميشه از آن استفاده کنيد.

4-   معادله ها به شکل هاي مختلف در مسائل ظاهر مي شود. قبلا حالت هاي خاص صفحه و خط را در دستگاه مختصات رسم کنيد. براي مثال صفحه x=1‌ ،‌ يک صفحه که موازي محور هاي Y‌و Z‌است و محور x ‌ ها را در نقطه اي به طول يک قطع مي کند. شما بايد بارها در دستگاه مختصات صفحه و خط هاي (به خصوص در حالت هاي خاص) مختلف را رسم کنيد تا هنگام ديدن معادله آنرا به طور صحيح و به سرعت در فضا تجسم کنيد.

5-   بردار هاي نرمال و هادي صفحه و خط را به ساده ترين شکل ممکن تبديل کنيد تا محاسبات رياضي شما به حداقل برسد. براي مثال (8،4،12) به (2،1،3). همچنين براي بدست آوردن بردار هادي يک خط از روش مرسوم، دقت کنيد ضرايب متغير ها همه بايد 1 باشند.

دانش آموزان عزيز مطمئنا شما هم روش خاصي در برخي موارد براي مطالعه مبحث خط و صفحه داريد. اگر روشي و يا نکته ي درباره روش مطالعه اين مبحث داريد براي دوستان خود بنويسيد. شايد براي آنها نيز موثر باشد.

آيا تا به حال روش مطالعه ي در اين زمينه داشته ايد که بعد از مدتي آنرا تغيير داده باشيد و نتيجه بهتر گرفته باشيد؟





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2496
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 9958
بازدید ماه : 16604
بازدید کل : 192716
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1