امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 

آنچه در ادامه می آید حرف های معلمی است که افتخار دارد امام خمینی(ره) را برای دقایقی در کلاس درس خود و در کنار دانش آموزانش زیارت کند.«زکریا انصاری» که اصالتاً اهل داراب فارس می باشد، در گفتگویی با ماهنامه بهاران از خاطرات آن روزش با امام امت گفته است:

  • ابتدا از خودتان بگوييد تا شما را بيشتر بشناسيم.

من زکریا انصاری متولد سال  1328 هستم. سال‌هاست در قم سكونت دارم. ولي زادگاهم داراب است. در تاريخ 26 مهرماه سال 1351 در زادگاهم به استخدام آموزش پروزش درآمدم. چون خانواده ام مذهبي بودند و تعدادي از بستگان ما در حوزه‌ي علميه‌ قم تحصيل مي كردند، تقاضا كردم از داراب به قم منتقل شوم. اين تقاضا مورد موافقت قرار گرفت و از سال 1353 به قم آمدم. از آن سال، تا سالي كه امام به مدرسه‌ي فيض تشريف آوردند، در همان جا تدريس مي كردم.

  • مدرسهء فيض در كدام منطقهء قم واقع شده است؟

آن زمان قم فقط يك آموزش پرورش داشت. بحث ادارهء كل و ادارهء مركزي مطرح نبود .مدرسهء فيضيه در يكي از مناطق محروم ومستضعف نشين شهر قرار داشت وبچه هاي پابرهنه در آنجا درس مي خواندند. وقتي ابلاغ خدمت در مدرسه فيض را به من دادند نمي دانستم كجا بايد بروم. چون از شهرستان آمده بودم، مناطق قم را درست نمي شناختم .آن زمان كسي هم راهنمايي نمي كرد. فقط ابلاغ را مي دادند و مي گفتند برو خودت را به آن مدرسه معرفي كن. من هم بعد از كلي پرس وجو،به خيابان چهارمردان پايين تر از چهارراه سجاديه رفتم. كنار قنادي كامران كوچه اي بود كه مدرسه‌ي فيض آنجا قرار داشت، مدرسه اي مخروبه كه الان بازسازي شده است.

  • چند سال در آن مدرسه كار كرديد ؟

از سال 1353آنجا تدريس كردم و در پايه هاي اول و پنجم درس دادم.در آن مدرسه دو شيفت كار ميكردم .اواخر سال 1358 مدير شدم و از مدرسه به جاي ديگري نرفتم.

  • تا امروز چه مدت تدريس كرديد و چند سال است كه كار اداري انجام مي دهيد؟

از سال 1351 كه استخدام شدم تا سال 1358،كه مدير مدرسه شدم،تدريس كردم .وقتي هم كه مدير مدرسه شدم، سه شيفت مدرسه را اداره مي كردم. با جهاد سازندگي در كار مدرسه سازي همكاري مي كردم .حدود دو سال هم راهنماي روستاها بودم. بعد هم مسئول آموزش ابتدايي شدم و امروز هم در سمت مسئول آموزش پرورش ابتدايي ناحيهء يك قم در خدمت شما هستم.

  • چند سال سابقه كار داريد؟

مهر ماه، سي سال من پر مي شود.

  • اجازه بدهيد دربارهء آن روز تاريخي صحبت كنيم وخودتان بفرماييد چطور شد حضرت امام به مدرسه و كلاس شما آمدند؟

روز اول مهر ماه سال 1358،وقتي از منزل به مدرسه آمدم،ديدم همكارانم درباره‌ي احتمال حضور امام در مدرسه ما صحبت مي كنند. شايع شده بود كه امام مي خواهند به مدرسه ما بيايند وبا بچه ها صحبت كنند. بعد پيگير قضيه شديم و فهميديم كه احتمالا امام تشريف مي آورند،چون مدرسه ما در يك منطقه محروم بود. بعدا متوجه شديم كه امام قبل ازآمدنشان سوال كرده بودند كه كدام يك از مدارس در منطقه محروم است و اين مدرسه را انتخاب كرده بودند.

به هر حال از مدير تا خدمتگذار، همه بسيج شدند و مدرسه را آماده كردند.مردم هم كه متوجه موضوع شده بودند،آنجا اجتماع كردند. مدرسه دوازده كلاسه بود ويك سالني داشت كه كلاس ها در آن قرار مي گرفت. تنها كلاس من داراي دو در بود و يك در به سالن و در ديگر به حياط مدرسه باز مي شد.همه ي ما سركلاس بوديم و من هر دو در كلاس را باز گذاشته بودم كه اگر احتمالا امام خواستند به كلاس بنده تشريف بياورند،مشكلي نباشد، همان طور كه سر كلاس ايستاده بودم ،يك دفعه ديدم حضرت امام مثل نوري كه  وارد كلاس شده باشد،پا به كلاس من گذاشتند.آن لحظه ها و حالات فراموش نشدني است.نمي دانم چگونه آن لحظه ها را براي شما توصيف كنم. وقتي امام وارد كلاس شدند،از من پرسيدن اينجا كلاس چندم است؟ خدمت ايشان عرض كردم كه اينجا كلاس اول است. بعد امام دربارهء وضعيت درسي بچه هاي آن مدرسه و منطقه پرسيدند.دوباره خدمت ايشان عرض كردم با اينكه اينجا يك منطقهء مستضعف نشين است،وضع درسي وتحصيلي بچه ها نسبتا خوب است.درست در همين لحظه ها بود كه همكاران، دانش آموزان ومردم يكباره وارد كلاس شدند. امام چند دقيقه كنار بچه ها بودند و بعد از در ديگر كلاس،كه به سالن مدرسه باز مي شد،بيرون رفتند و جلو سالن شروع به سخنراني كردند.

  • يادتان هست امام چه مدتي در كلاس شما بودند؟

فكر مي كنم بين 5 تا 10 دقيقه در كلاس ما حضور داشتند.

  • چه وقتي براي شما محرز شد كه امام به مدرسه شما تشريف مي آورند؟

ساعت از هشت صبح گذشته بود كه اين موضوع براي ما قطعي شد. زماني كه امام تشريف آوردند،همه ي معلمان و دانش آموزان سر كلاس بودند.

  • فكر مي كرديد حضرت امام وارد كلاس شما بشود؟

اميدوار بودم . به همين دليل هر دو در را باز گذاشتم.

  • به دانش آموزان خودتان گفته بوديد كه امام به آن مدرسه مي آيد ؟

بله،بچه ها هم با شور وشوق عجيبي منتظر آمدن امام بودند.

  • يادتان هست چندتا شاگرد داشتيد ؟

حدود 30 تا 35 تا شاگرد داشتم.

  • آيا والدين دانش آموزان هم آن روز آمده بودند ؟

بله،تقريبا همه ي اهالي محل آنجا بودند.جوان ها از ديوار بالا آمدند و سرانجام كار به جايي رسيد كه در مدرسه را باز گذاشتند.

  • عكسي را كه پشت جلد مجله رشد چاپ شده است،اولين بار كجا ديديد و از ديدن آن چه احساسي به شما دست داد؟

عكس هاي گوناگوني از صحنه هاي ورود امام به كلاس و مدرسه گرفته شد.بسياري از دوستان اين عكس ها را به من داده بودند. اما عكسي را كه شما به آن اشاره مي كنيد، اولين بار در كتاب فارسي پنجم ديدم. آن لحظه ها براي من فراموش نشدني است. من عطري از وجود امام استشمام كردم كه تا اين لحظه از عمرم چنان عطري استشمام نكرده ام.

  • پيش از آنكه امام وارد مدرسهء شما بشود،چه حرف و صحبتي ميان همكاران شما مطرح بود ؟

از همان لحظه اي كه اعلام شد امام به اين مدرسه تشريف مي آورند،همه همكاران يكپارچه شور و شوق بودند،هيچ حرف و صحبت خاصي نبود و همه منتظر ورود امام بودند،هيجان خاصي بر مدرسه حاكم بود. باورمان نمي شداز ميان اين همه مدرسه امام مدرسه ما را براي باز ديد انتخاب كرده باشند.

  • با توجه به اينكه ميدانستيد امام به مدرسه مي آيند،چرا سر كلاس ها رفتيد و در حياط اجتماع نكرديد ؟

اين نظر مدير مدرسه بود.احتمالا ايشان مي خواستند نشان بدهند كه مدرسه در حالت عادي است و بچه ها با نظم و ترتيب خاصي سر كلاس ها حضور دارند.

  • يادتان هست امام در آن فاصله زماني كوتاه ،كه به كلاس شما آمدند، چه صحبت هايي كردند ؟

در چند دقيقه اول فقط امام، بنده و بچه ها در كلاس بوديم. حتي محافظان هم نبودند. من مقابل امام ايستاده بودم. تنها چيزهايي كه يادم هست يكي اين بود كه اينجا كلاس چندم است و ديگر آنكه وضعيت درس و تحصيل بچه ها چطور است ؟

  • امام بعد از كلاس شما كجا رفتند ؟

فقط از كلاس ما باز ديد كردند. بعد هم به سالن مدرسه رفتند و آنجا صندلي آوردند و امام نشستند. دانش آموزان، معلمان و مردم داخل سالن اجتماع كردند و امام به سخنراني پرداختند.

 

  • از صحبت هاي امام چيزي يادتان هست؟

جزئيات سخنراني يادم نيست. ولي مي دانم خطاب ايشان به دانش آموزان بود.

  • اولين بار خودتان امام را چه زماني ديديد؟

زماني كه ميخواستند از فرانسه به فرودگاه مهرآباد بيايند،من و جمعي از دوستانم ساعت يازده شب به بهشت زهرا رفتيم.اولين بار امام را هنگام سخنراني كنار مزار شهيدان در بهشت زهرا ديدم.

  • چقدر با امام فاصله داشتيد؟

فاصله ام خيلي زياد بود. امام را به درستي نمي ديدم.

  • بعد از آن ايشان را چند بار ديديد؟

وقتي امام به قم تشريف آوردند،اغلب روزها در مدرسه فيضيه با مردم ملاقات داشتند. من سعي ميكردم هر روز به مدرسه فيضيه بروم و امام را  ببينم.غير از آن هم هر وقت امام ملاقات داشتند،به ديدن ايشان ميرفتم.

  • غير از زماني كه امام به كلاس شما آمدند،آيا هيچ وقت در ملاقات ها،از فاصله نزديك امام را مي ديديد؟

من اغلب در وسط جمعيت بودم ،هيچ وقت در فاصله نزديك نبودم.

  • لحظه اي كه در كلاس چشم شما به امام افتاد چه احساسي پيدا كرديد ؟

 اصلا باور نميكردم.بهترين لحظات زندگي من همان لحظه هايي بود كه در كنار امام بودم.

  • بعد از رفتن امام از مدرسه،همكاران و دانش آموزان چه صحبتي مي كردند.عكس العمل آن ها از حضور امام در مدرسه چه بود؟

دست اندر كاران مدرسه خوشحال بودند و افتخارشان اين بود كه امام به مدرسه آن ها آمده است. بيشتر صحبت ها بر اين محور بود كه امام به فكر مستضعفان و پابرهنه ها هستند.

برگرفته ازسایت مخفیگاه



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:مطالی بسیارجالب,مشهد,روستا, :: 13:11 ::  نويسنده : امیرحسین

مشهدی ولی نبی‌لو تنها ساکن روستای چال شهرستان زنجان است که ۶۰ سال به تنهایی در این روستا زندگی می‌کند و مونس تنهایی‌هایش نماز و یاد خدا است. به گزارش جهان به نقل از سایت موج رسا، نبی لو که در دوران کودکی پدر و مادر خود را از دست داده است، به سرپرستی عمویش درمی آید و پس از فوت عمویش، جوانی از اهالی همان روستا مراقبت از وی را بر عهده می گیرد، اما این زندگی نیز چند سالی دوام نمی آورد و اکنون بیش از ۶۰ سال است که در این روستا خالی از سکنه به تنهایی زندگی می کند

این شهروند که دارای یک خواهر است از دیدن روی خواهر نیز به دلیل فلج بودن پای وی محروم است.

وی که به صورت مادر زادی کر و لال است به دلیل داشتن آب مروارید و عدم مراجعه به موقع دکتر یکی از چشمانش نیز نابینا است.

زندگی مشهدی نبی لو با خالی شدن روستای چال از سکنه در تنهایی گذشته است و با وجود اینکه چند بار اهالی روستا او را به خانه خود برده اند، نتوانسته طاقت بیاورد و دوباره به روستای مورد علاقه خود بازگشته است.

این شهروند مجرد است و تا کنون کسی مقدمات ازدواجش را فراهم نکرده است، خود نیز به دلیل کر و لال بودن نتوانسته تنهایی خود را با کس دیگری تقسیم کند.

روستای چال که از امکانات آب، برق و گاز محروم است، تنها مامن مرد تنها است و این مرد با خدا، از آب چشمه برای گذران زندگی خود استفاده می کند.

وی زیر پوشش نهادهای حمایتی نیست و فقط رهگذران و شکارچیانی که وی را می شناسند،هر از گاهی آذوقه برایش می آوردند، اما در روزهای سرد زمستان که پرنده هم در این روستا پر نمی زند، مرد تنهای چال، روزی خود را از خدا می گیرد.

ارتباط این مرد پاک و بی آلایش روستایی با خدا به قدری صمیمی و گرم است که گویی بین او و خدا فاصله ای نیست، اگرچه مشهدی ولی درس نخوانده اما نمازهایش را با صداقتی از جنس مردان خدایی به پا می دارد و ماه رمضان برایش حکمی عجیب دارد.

مردم تنهای روستای چال از نظر جسمی و ذهنی از هیچ مشکلی برخوردار نیست و روزگار خود را با کندوهای عسلی که نگهداری می کند، می گذارند، همه باغ های این روستا به همت این مرد سرسبز است و رهگذران از این باغ ها استفاده می کند.

نبی لو در وسط حیات خانه اش حوضی برای استحمام دارد و از کمترین امکانات برای گذران زندگی برخوردار است، اما این محرومیت نتوانسته روح این مرد را خدشه دار کند، او مطیع محض خداوند متعال است و آرامشی که در نماز خواندن در او دیده می شود، از جنسی دیگر است.

این مرد کرسی کوچکی در منزلش دارد که به هنگام زمستان از آن استفاده می کند، زندگی پاک و بی آلایش او نمونه ای بی نظیر در عصر دل های سنگی است.

یک شهروند نوع دوست طارمی که خود از کارمندان بهزیستی شهرستان طارم است هر از گاهی به این مرد سر می زند و مایحتاج وی را تهیه می کند.

برخی از شکارچیان و مردمی که او را می شناسند تنها میهمانان این مرد طارمی هستند.

روستای چال در ۶۰ کیلومتری شهر زنجان قرار گرفته است اما کمتر کسی این روستا را به یاد دارد، چرا که صعب العبور بودن روستا موجب شده تا ساکنان کوچ را بر ماندن ترجیح دهند.

با حضور تیم کوهپیمایی بسیج اداره کل بیمه خدمات درمانی استان زنجان دفترچه روستایی آقای ولی الله نبی لو منفرد تنها ساکن روستای چال از توابع شهرستان زنجان دراختیار وی قرارگرفت.

گفتنی است روستای «چال» از توابع شهرستان زنجان و در کوههای مرتفع مرز طارم و زنجان واقع شده است.

مرد تنهای ۷۵ ساله روستای چال انتظاری از کسی ندارد، اما چشم انتظار مهربانی های بی آلایشی است که او را بغل می کند.

 



حاضران در نماز : شهید دکتر مصطفی چمران، صادق قطب زاده، ابراهیم یزدی، حجت الاسلام شهید دکتر مفتح

 

 



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:شهیدچمران,دانشجو,دانشگاه, :: 13:7 ::  نويسنده : امیرحسین

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سفر شهید چمران به نواحی جنوب لبنان گفت: این شهید در آن زمان برای هر روستای مناطق جنوب لبنان یک فرمانده انتخاب می کرد و به همین دلیل سید حسن نصرالله را فرمانده یکی از همین روستاها کرده بود.
مهدی چمران عصر امروز در همایش بزرگ تقدیر از اساتید بسیجی  که در مرکز همایش های صدا و سیما در حال برگزاری است با اشاره به زندگی شهید چمران گفت: مصطفی چمران در سال 1311 در محلات جنوبی تهران متولد شد و خانه پدریمان در جنوب تهران هم اکنون به نام موزه شهید چمران نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهید چمران بعد از راهیابی به دانشکده فنی دانشگاه تهران تحصیل در رشته الکترومکانیک را آغاز کرد گفت: وی به حدی در تحصیل موفق بود که یکی از اساتید او نمره 22 به وی داده بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سفر شهید چمران به آمریکا برای تحصیل گفت: این شهید بزرگوار در آنجا شاخه های تخصصی الکترونیکی و همچنین فیزیک پلاسما و هسته ای را یاد گرفت و توانست با نبوغ خود در این عرصه ها تحولی را در آمریکا بوجود آورد که تا سالها تحقیقات او به عنوان مرجع استفاده می شد.

چمران با تاکید بر اینکه مبارزات شهید در آمریکا موجب شد تا وی توسط رژیم پهلوی بورسیه تحصیلی اش قطع شود گفت: وی مبارزات سیاسی و تبلیغات گسترده مذهبی را در آمریکا ادامه داد تا هنگامی که دیگر فضا به گونه ای شده بود که به قول خودش فضای آمریکا برای او تنگ شده بود.

چمران به اشاره به سفر دکتر مصطفی چمران به لبنان گفت: وی بعد از خروج از آمریکا به لبنان و مرزهای جنوبی این کشور رفت و تنها آرزویش شهادت در راه آزادی قدس بود لذا در این کشور برای تربیت رزمندگان بزرگ مدیریت مدرسه صنعتی را بر عهده گرفت.

رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه شهید چمران برای همه روستاهای جنوب لبنان فرمانده انتخاب می کرد گفت: این شهید حتی حکم فرماندهی روستایی به نام " بازوریه" در لبنان را به سید حسن نصرالله داده بود که در آن زمان روحانی جوانی بود.

وی همچنین به سفر شهید چمران به ایران در هنگام وقوع انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهید چمران در همان ایام به دیدار امام رفته بود و ایشان به شهید چمران گفته بود در ایران بمان و اگر انقلاب اسلامی به جایی برسد مسئله لبنان هم درست خواهد شد لذا وی در ایران ماند و آموزش نیروهای سپاه پاسداران را به عهده گرفت و بعدها هم به سمت هایی مانند معاون نخست وزیری و وزارت دفاع رسید.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در آن ایام بسیاری از نیروهای لبنانی به شهید چمران می گفتند که آسیب به انقلاب اسلامی آسیب به کل جهان اسلام است گفت: معتقدم مشکلات درونی و اختلافات می تواند باعث ناامیدی مردم منطقه شود و نیروهای خودی نباید وقت خود را به اصطکاک درونی صرف کنند .



برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.


 نحوه استفاده بهینه از لپ تاپ

 
* وارد آوردن ضربه به لپ تاپ، می تواند باعث بروز اشکال در دستگاه شود. لذا مراقب باشید که به هیچ عنوان به طرفین دستگاه و مخصوصاً پشت LCD و زیر دستگاه، ضربه وارد نشود.

 * دستگاه به شدت در برابر ریختن مایعات مانند آب، چای، قهوه و … حساس و آسیب پذیر است.
 
* توجه داشته باشید که اگر پریزهای تلفن منزل یا محل کارتان به صورت سوکتی نباشد، احتمال اتصال دو شاخه مودم دستگاه، به پریز برق بسیار زیاد است. باید بدانید که چه دستگاه خاموش باشد چه روشن، بلافاصله مودم دستگاه خواهد سوخت. برای جلوگیری از این حادثه، می توانید از دوشاخه های آنتی شوک برق، استفاده نمایید که در دسترس و بسیار ارزان هستند.
 
* درب درایو، بسیار آسیب پذیر است. پس با ملایمت با آن برخورد کنید و ضمناً توجه داشته باشید که پس از استفاده، بلافاصله آن را ببندید.
 
* در موقع بستن در لپ تاپ، دقت داشته باشید که هیچ گونه شیئی مابین LCD و صفحه کلید قرار نداشته باشد، زیرا باعث شکستن LCD می گردد.
 
* بهتراست چنانچه از سی دی و دی وی دی استفاده زیاد و طولانی مدت می نمایید (مثلاً دیدن فیلم و یا شنیدن موسیقی)، آنها را بر روی هارددیسک کپی کنید. در این صورت درایو شما در کوتاه مدت مستهلک نخواهد شد.
 
* صفحه نمایشگر لپ تاپ بسیار حساس است، بنابراین هرگز و تحت هیچ شرایطی، به منظور صیقل دادن آن، یا لکه زدایی آن، به طور مستقیم هیچگونه مایعی را (از جمله الکل، استون، ادکلن و …) به روی صفحه آن نپاشید.
 
* هرگز دستگاه را در برابر حرارت مستقیم یا تابش مستقیم نور خورشید (مخصوصاً درون اتومبیل یا مکان های بسته) قرار ندهید.
 
محل استقرار دستگاه
 
* دستگاه را بر روی سطوح پرزدار، مانند فرش و موکت قرار ندهید و از گرد و غبار و رطوبت، به طور جدی دور نگه دارید.
 
بهتراست دستگاه را بر روی سطح صاف و خشک و بدون لرزش قرار دهید. دستگاه به هنگام کار بسیار گرم می شود (که البته مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند)، لذا سطوحی که نسبت به حرارت آسیب پذیر هستند و یا بعضی از میزهایی که سطوح رنگی حساس دارند، ممکن است آسیب ببینند.
 
* هرگز دستگاه را روشن درون کیف نگذارید. همچنین دقت نمایید که دریچه های عبور هوا در لپ تاپ، پوشانده نشوند.
 
شارژ و نگهداری از باتری لپ تاپ
 
* در صورت خراب شدن باطری لپ تاپ (سقوط یا ضربه)، تهیه یدکی اصل و استاندارد آن مشکل بوده و ضمناً قیمت بالایی دارد. لذا در مراقبت از آن باید بسیار کوشا باشید.
 
* توصیه می شود پس از خرید لپ تاپ، قبل از هر چیز دستگاه را به صورت خاموش، بیش از ۱۰ساعت به برق متصل کنید تا باطری آن کاملاً شارژ شود. نگران نباشید، زیرا در صورت شارژ کامل به طور اتوماتیک، عمل شارژ متوقف خواهد شد. اما رعایت این موضوع در افزایش طول عمر باطری لپ تاپ، موثر است.
 
* پس از شارژ اولیه، می توانید هر زمان که خواستید دستگاه را به برق متصل کنید تا عمل شارژ انجام شود. توجه داشته باشید که هرگز نگذارید که میزان شارژ باطری به زیر ۱۰% برسد و قبل از رسیدن به این مرحله، حتماً آن را به برق متصل نمایید تا شارژ شود. بدینوسیله فشار کمتری در حین عملیات شارژ، به باطری وارد می شود.
 
* اگر مدت زمان زیادی قرار است که لپ تاپ، در جایی ثابت بماند و دائم به برق متصل باشد، توصیه می شود که باطری آن در حالتی که به میزان حداقل ۱/۳(یک سوم) شارژ داشته باشد، از دستگاه خارج شود و در محل خشک و در دمای ۰ تا ۳۰+ درجه سانتی گراد، خارج از لپ تاپ، نگهداری شود.
 
* برای اتصال شارژ به لپ تاپ، بهتر است ابتدا DC Jack را به لپ تاپ، سپس کابل برق را به شارژر و در انتها دو شاخه کابل را به پریز برق متصل نمایید.
 
* همچنین توصیه می شود در Windows، آیتم Energy Saving را فعال نمایید، تا طول عمر باطری اضافه شود.
 
درایوها

* لنز یا Optic درایوها بسیار حساس می باشد. فراموش نکنید که این لنزها برای خواندن سی دی و دی وی دی های اصل طراحی شده است. بنابراین اصراری در خواندن هر گونه DVD/CD که به صورت غیر استاندارد و روی سی دی و دی وی دی های خام نامرغوب کپی شده، نداشته باشید. ضمناً اگر از لپ تاپ خود برای رایت استفاده می کنید، دقت داشته باشید که فرآیند کپی کردن نباید به صورت پیاپی و در دفعات زیاد انجام شود. حتماً بین هر بار کپی کردن، به لپ تاپ خود، زمان استراحت بدهید.

* اگر از درایو دستگاه خود استفاده نمی کنید، سی دی و دی وی دی را از آن خارج کنید و به خصوص در هنگام حمل آن، هرگز CD/DVD در داخل درایو جا نماند که این موضوع می تواند به درایو آسیب جدی وارد کند.
 
صفحه نمایش و صفحه کلید

* برای تمیز کردن صفحه نمایش، تنها از مایعات مخصوص و یک دستمال بدون پرز که کمی مرطوب باشد، استفاده کنید. سپس آن را با دستمال تمیز و نرم دیگری خشک کنید.

* برای پاک کردن صفخه کلید، از هیچ گونه اسپری (حتی خشک) استفاده نکنید.

* دقت کنید نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل صفحه کلید، به سرعت موجب خراب شدن و یا حداقل، کاهش کارآیی صفحه کلید می شود.

* در صورتی که تصادفاً مایعی روی دستگاه شما ریخت، سریعاً آن را خاموش و باتری را جدا کنید. سپس، آن را با دمیدن باد سرد، خشک کرده، و در اولین فرصت به مرکز خدمات مراجعه کنید. (روشن کردن دستگاه در این وضعیت و حتی به بهانه آزمایش کارکرد آن، ممکن است سبب بروز خسارات جدی و جبران ناشدنی شود.)
 
چند نکته درباره نگهداری از آداپتور

* تحت هیچ شرایطی، آداپتور لپ تاپ را به هیچ دستگاه دیگری متصل نکنید.

* بر روی سیم آداپتور، هیچ جسم سنگینی قرار ندهید و روی آن نایستید. همچنین سیم آداپتور را در مسیر رفت و آمد قرار ندهید.

* برای جدا کردن آداپتور از برق، سیم آداپتور را نکشید و فقط از دو شاخه بکشید.

* توجه داشته باشید برای ارتباط برق با آداپتور، از سیم بلند استفاده نشود.
 
خبرنامه دانشجویان ایران



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:تبلت,تبلت ایرانی, :: 13:4 ::  نويسنده : امیرحسین

به گفته کارشناسان شرکت اروند، مدل DIMO۹۰۰ از پردازشگر Cortex A۱۰ با فرکانس ۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-۴۰۰MP و حافظه موقت ا گیگابایت DDR۳ بهره می برد.
ایتنا - از دیمو اولین تبلت ایرانی در نمایشگاه کامپیومکس 2012 رونمایی شد.

شرکت ارتباطات ایرانیان اروند با حضور در نمایشگاه کامپیومکس ۲۰۱۲ از نخستین تبلت خود رونمایی کرد.

این تبلت که به نام نخستین تبلت ایرانی و با نام تجاری «دیمو» عرضه شده است، در دو مدل DIMO۷۰۰ و DIMO۹۰۰ با ابعاد ۷ و ۱۰ اینچی به بازار عرضه شده است.

به گفته کارشناسان شرکت اروند، مدل DIMO۹۰۰ از پردازشگر Cortex A۱۰ با فرکانس ۱ گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-۴۰۰MP و حافظه موقت ا گیگابایت DDR۳ بهره می برد.

حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است و قابلیت پشتیبانی تا ۳۲ گیگابایت حافظه خارجی را نیز دارد.

قیمت مدل ۱۰ اینچی، دیمو (DIMO۹۰۰) ۵۹۰ هزار تومان و DIMO۷۰۰، ۳۹۰ هزار تومان اعلام شده است.

سیستم عامل این تبلت Android V۴.۰.۳ است به صورت پیش فرض پشتیبانی کاملی از زبان فارسی انجام می دهد و قابلیت پشتیبانی از تمام برنامه های اندروید با فرمت APK را دارد.

مریداوی، مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایتنا در خصوص علت انتخاب نام «دیمو» گفت: این نام در زبان پارسی باستان به معنای پایداری است و نام منطقه‌ای در استان خوزستان هم هست.

به گفته مریداوی، کارخانه تولید این تبلت، در شهرک صنعتی اهواز واقع است و فقط تولید این محصول توانسته است برای بیش از ۳۵۰ نفر در محل کارخانه اشتغال زایی داشته باشد.

گفتنی است مصاحبه مبسوطی با عبدالرضا مریداوی، مدیرعامل این شرکت در حاشیه این نمایشگاه انجام داده‌ایم که در روزهای آتی به استحضار شما خواهد رسید.



در چند ماه اخیر موج تبلیغاتی قابل توجهی از سوی گروه مجاهدین خلق که در بین مردم ایران به منافقین ملقب شده اند مبنی برحمایت برخی از سناتورهای آمریکا وبعضی مقامات این کشور از این گروه به راه افتاده است. آن چنان که افرادی همچون مریم رجوی دائما براین موضوع مانور می دهند وعلاو براین تلویزیون سیمای آزادی هم در چند هفته اخیر دائما با نمایش این سناتورها سعی در القای این موضوع دارد که بخش قابل توجهی از سیاسیون جهان از این گروه حمایت می کنند.
اما این موضوع از قرار معلوم تنها چند هفته بیشتر دوام نیاورده وروزنامه گاردین در یکی از جدیدترین گزارشهای خود به مسئله ای اشاره کرده که به نوعی یک رسوایی تمام عیار برای مسئولان گروه مجاهدین خلق محسوب می شود.آن چنان که در این گزارش آمده است: "پول های پرداختی از سوی گروه مجاهدین خلق به برخی از نمایندگان کنگره و سنای آمریکا در هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات برای سخنرانی به نفع این گروه برای جلب موافقت دیگران با هدف خارج کردن نام این گروه از فهرست گروه های تروریستی سبب شده است تا تحقیقاتی در این خصوص برای بررسی احتمال نقض قوانین آمریکا شروع شود."
این گزارش در باره پرداخت پولهای هنگفت از سوی گروه مجاهدین به این سناتورها در شرایطی به عنوان یک گزارش مهم گاردین منتشر شده که بین مقامات آمریکایی که به جرم گرفتن رشوه از این گروه زیر تیغ رسانه ای رفته اند نام افراد مطرحی همچون نام ژنرال هاگ شلتون رییس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا ، لویس فریه رئیس سابق اف بی آی و مایکل موکیسی دادستان کل سابق آمریکا دیده می شود.
در همین راستا به نظر می رسد که با توجه به این رسوایی جدید که ضربه حیثیتی بزرگی به ساختار سیاسی آمریکا وارد آورده وباز هم بر تناقضات فراوان مجاهدین تاکید می کند.چند نکته مهم بسیار ضروری به نظر می رسد.
۱-اول آنکه این گزارش نشان می دهد که حتی موج زنی های تبلیغاتی مجاهدین هم درباره میزان هواداران وطرفداران آنها در جهان پراز تناقض ودروغهای فراوان است،چرا که اگر جز این بود روزنامه انگلیسی گاردین چنین گزارشی را منتشر نمی کر د ودر ثانی این گروه مجبور نبود این همه پول برای جلب حمایت مقامات آمریکایی خرج کند.
۲-همچنین این گزارش سند مهمی در نقض گسترده حقوق بشر توسط سیستم سیاسی آمریکا به شمار می رود.چرا که ایالات متحده ومقامات آن در شرایط فعلی خود را داعیه دار حقوق بشر می دانند واین که با مبالغی ،این چنین به آسانی تمام رفتارهای ضدبشری این گروه را نادیده بگیرند واز آنها به صرف گرفتن پول حمایت کنند نشان از فساد سیستماتیک زیر ساختهای سیاسی آمریکا دارد.یعنی به تعبیری مشخص تر بالاترین مقامهای سیاسی آمریکا بدون توجه به هیچ قانون وعرف بین المللی ملاک حقانیت وحقوق را تنها پول می دانند واز این پس هر کجا که پول باشد سیاسیون آمریکا هم همان جا هستند.
تمام موارد بالا در حالی مد نظر قرار می گیرد که رسول نفیسی،استاد دانشگاه استرایر،درآمریکا هم در یکی از تازه ترین برنامه های صدای آمریکا(برنامه صفحه آخر) به پرداخت پولهای کلان توسط گروه مسعود رجوی به مقامات آمریکایی اشاره داشت واین موضوع را آبروریزی بزرگی برای این هر دو طرف یعنی فرقه مجاهدین وچه سناتورهای آمریکایی عنوان کرد.
همچنین این استاد دانشگاه استرایر به این موضوع اشاره داشته که بخش اعظمی از سرمایه گروه رجوی که به وسیله آن چنین هزینه هایی انجام می شود همان پولهایی است که این گروه در ازای خدمت،از دیکتاتور سابق عراق دریافت کرده است.
دراین میان با توجه این گفته ها ،موضوع قابل توجه اینجاست که بسیاری از مردم ایران بارها به خیانتهایی که گروه رجوی در ازای پولهای صدام حسین در زمان جنگ وپس از جنگ نسبت به ایران روا داشته از دیربازاشاره می کنند.
در همین راستا به نظر می رسد که رسوایی جدید مجاهدین وعلی الخصوص مسعود ومریم رجوی فشار افکار عمومی را بر این دونفر وگروه آنان بیش از پیش افزایش داده، آن چنان که حتی برخی از تحلیل گران از تاثیر قابل توجه این خبر بر عدم خروج فرقه رجوی از لیست سازمانهای تروریستی سخن می گویند.از سوی دیگر نباید فراموش کرد که عملکرد سوال برانگیز برخی مقامات بازنشسته آمریکایی هم که در ازای پول اعمال تروریستی این گروهک را نادیده گرفته اند به طور قطع برای آمریکا سنگین تمام شده،به طوری که بدون تردید از این پس مجامع بین المللی وافکار عمومی در قضاوت خود درباره میزان تعهد آمریکا به حقوق بشر چنین رسوایی هایی را هم در نظر قرار خواهند داد.



درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 34
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 194
بازدید ماه : 1885
بازدید کل : 175975
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

Alternative content