امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:بلوط, :: 11:11 ::  نويسنده : امیرحسین

بلوط (Castaneifolia – sativa) گیاهی است درختی و خودرو. از تیره راش و در ایران، در نواحی کردستان، لرستان و ایلام بصورت جنگل مشاهده می شود. قسمت داروئی این گیاه پوست تنه درخت و میوه آن است و مازوئی که از آن گرفته می شود. این گیاه از نظر طعم میوه دو نوع است. یک نوع دارای میوه تلخ و نوعی دیگر دارای میوه شیرین و در اینجا منظور نوع شیرین میوه آن است. گلوله های مازو که در برگ های جمع شده بلوط درست میشوند مصرف دارویی و صنعتی دارند. مزاج این گیاه سرد و خشک و به علت داشتن تانن (اسیدتانیک) و چند ماده داروئی دیگر، داروئی است. قابض میوه آن خوراکی است اما بسیار دیر هضم است. افرادی که مبتلا به اسهال شدید هستند چنانچه روزی دو سه بار و هر بار یک مثقال از پودر دانه آن را میل نمایند اسهال آنان بسته خواهد شد. به همین طریق خوریزی های داخل دستگاه گوارش را بند آورده و زخم امعاء را مداوا می کند. اگر میوه آن را کباب کرده و بخورند ادرار را زیاد می کند. افرادیکه به ورم حالب مبتلا هستند اگر پودر میوه آنرا با پیه خوک و نمک مخلوط کرده و در امتداد حالب و در کنج ران بمالند ورم حالب را مرتفع می سازد.

بعضی از زخم های روی پوست بدن که مرتب آب میدهند و زیاد می شوند باید میوه بلوط را سوزانده و بصورت زغال در آورده و پودر کرده و بر روی اینگونه زخم ها بپاشند زخم را خشک نموده و بهبودی آن را تسریع می کند. زنانیکه ترشحات رحمی آنان بیش از اندازه میباشد باید پودر میوه بلوط را با سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و بر پینه ریخته و در قسمت جلو رحم گذارند تا رطوبت زیادی را خشک کند ( در صورتی که ترشحات متعفن باشد علامت عفونت است و لازم است همراه این عمل از بخور و شستشو با داروهای ضدعفونی کننده و یا مصرف خوراکی اینگونه داروها غفلت نشود.





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3477
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 10939
بازدید ماه : 17585
بازدید کل : 193697
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1