وقتي دعاهاي تان ديگر جذاب نيستند !
 
امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 

با افزايش هشياري دعاکردن در خود، چنانچه به نظر مي رسيد که قدرت هاي دعايي ديگر براي تان جذاب نيستند- اگر اوقاتي براي تان پيش مي ايد که ظاهرا ديگر نمي توانيد عميقا دعا کنيد، يا اصلا قادر به دعاکردن نيستيد- دلسرد نشويد. اين دوران اغلب وقتي پيش مي آيد که هشياري دعا در شما تغيير مي کند و گسترش مي يابد. فرآيند جذب شدن و مرحله پالايش در شرف وقوع است.

ممکن است احساس ناراحتي کنيد و در اعماق وجودتان حس غيرقابل توصيف «پرمشغله گي» پيدا شود، در نتيجه براي تان ممکن نيست ک با درون تان تماس برقرار کنيد. در اين شرايط فرآيند پالايش صورت مي گيرد که همانا عواطف منفي قديمي را خارج مي کند و کنار مي زند.
وقتي قدرت هاي دعايي در درون تان احيا شوند، سطوح عميق تر ذهن نيمه هشيارتان را پالايش مي کنند. وقتي اين افکار و احساسات کهنه و قديمي به سطح ذهن هشيارتان مي آيند، زماني است که احساس «پرمشغله گي» مي کنيد زيرا تغييري عميق و شفايي عميق رخ مي دهد.

پس از اتمام فرآيند پالايش، شما باز هم قادر خواهيد بود که عميقا دعا کنيد، اما شايد به شيوه اي ديگر و در سطحي عميق تر. درجات و سطوح مختلف دعايي وجود دارند که نيازهاي شما در سطوح گوناگون تجربيات زندگي تان تامين مي کنند. سنت ترزا، عارف قرن شانزده، مرحله اشراق فزاينده در دعا را در کتاب معروف اش قلعه دروني بيان مي کند. در اين کتاب او هر چه درجه يا سطح دعا را به اتاق مجزايي در خانه روح مقايسه مي کند. او ردشد روح از طريق دعا کردن را با کرم ابريشمي مقايسه مي کند که به پروانه اي تبديل مي شود.

بدين ترتيب وقتي به رشد قدرت هاي دعايي بيفزاييد، از طريق درجات و سطوح مختلف دعايي، به درجات و سطوح مختلف ديگر مي رويد. از آن روست کبرخي ازانواع دعا کردن شما را هميشه راضي نمي کنند و همچنين براي تان موثر واقع نمي شوند. باز هم به همين دليل است که بايد شيوه هاي گوناگون دعاکردن را که در اين کتاب به آن ها مي پردازيم و چگونگي برانگيختن را بدانيد.
اگر دعا کردن در زندگي تان، آن گونه که انتظار داشتيد، موثر واقع نشده است، شايد به آن دليل است که شما همه انواع دعا کردن را درنيافته ايد.

نوعي شيوه دعايي به دفعات درست به نظر مي رسد، اما در ديگر مواقع ممکن است همين شيوه موثر واقع نشود. وقتي به نظر مي رسد که شيوه دعايي تان قدرت اش را از دست داده است، مي تواند نشانه خوبي باشد! ممکن است نشانگر آن باشد که شما از نظر معنوي، ذهني و عاطفي رشد مي کنيد و آماده هستيد که روش ديگري از دعا کردن را امتحان کنيد.

برگرفته ازسایت مذهبی دات ای ار





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2854
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 10316
بازدید ماه : 16962
بازدید کل : 193074
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1