امام خامنه ای مد ظله العالی
 
 
دو شنبه 27 آبان 1392برچسب:فسیل, :: 15:2 ::  نويسنده : امیرحسین

قدیمی‌ترین فسیل جهان، تصویری رنگارنگ از اجداد میکروبی را نشان می دهد که در یک جامعه میکروسکوپی در حدود ۳٫۵ میلیارد سال قبل می زیسته‌اند.

«نورا نوفک» از متخصصان دانشگاه اولد دومینیون (ODU)‌ در ویرجینیا این فسیل باستانی با قدمت حدود ۳٫۵ میلیارد ساله را در غرب استرالیا کشف کرد.

این فسیل با ضخامت ۰٫۸۴ سانتی متر متعلق به میکروب‌های تک سلولی سبز- بنفش و لزج مانند است.

این نمونه حدود ۳۰۰ میلیون سال قدیمی تر از فسیل های باستانی کامل قبلی و تقریبا همسن فسیل‌های نیمه‌یی است که در مناطق مختلف جهان شناسایی شده‌اند.

حیات میکروبی موجود بر روی این فسیل، نور خورشید را به انرژی تبدیل ، اما بر خلاف گونه‌های موجود، به جای اکسیژن، گوگرد بسیار بد بویی را تولید می‌کرد.

«ابیگیل آلوود» زیست شناس نجومی ناسا که چند سال قبل فسیل باستانی دیگری را کشف کرده بود، اثبات وجود حیات در این فسیل را بسیار دشوار عنوان می‌کند؛ اما محققان موسسه علوم واشنگتن از چندین معیار مختلف برای نشان دادن ویژگی‌های میکروسکوپی که تأیید کننده حیات باستانی در این فسیل است، استفاده کرده‌اند.

نتایج کشف این فسیل باستانی در مجله Astrobiology منتشر شده است.





درباره وبلاگ


امیدوارم که مطالب وبلاگ من برای شمامفیدباشد. باآرزوی موفقیت برای شما
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان امام خامنه ای (همه چیز) و آدرس amirkazemi1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1122
بازدید دیروز : 1692
بازدید هفته : 8584
بازدید ماه : 15230
بازدید کل : 191342
تعداد مطالب : 784
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1